News

LECIP ARCONTIA launches its new LV-700 validator; taking clients to the next level of Automated Fare Collection System


Gothenburg, Sweden, January 15th 2019 – LECIP ARCONTIA AB, a Swedish producer of contactless smart card products and solutions for Automated Fare Collection System, today announces the launch of its new on-board validator for electronic fare collection schemes in public transport.

The LV-700 series is the latest addition to LECIP ARCONTIA’s portfolio of contactless smart card readers and terminals for transport ticketing. The series is designed for fast and smooth cashless payment with a high-speed processor and large capacity memory for demanding ticket data processing. It supports various types of media such as ISO14443 A/B standard, EMV contactless (L1), QR/Aztec and 2D bar code and ISO 18092 (NFC Forum Reader/Writer mode).

Thanks to state-of-the-art design, the LV-700 is made to easily and quickly attach and detach for efficient maintenance. The LV-700 houses a 5.7’’ colour touch screen display for optimum viewing and easy menu navigation. The series is robust and tamper resistant, offering IK10 and IP54 ratings and high resistance against chemical attack.

For easy integration, the LV-700 series comes with an extensive Software Development Kit (SDK) and LECIP ARCONTIA’s software libraries giving great time efficiency for developers.

“The global trend in payments is cashless and we are proud to introduce our latest LV-700 validators. The LV-700 series can help transport operators with various methods of cashless payments, enabling seamless payment for passengers and increasing service levels.” says Yasuhiro Ohara, president of LECIP ARCONTIA.

The LV-700 validator will be showcased at the upcoming Transport Ticketing Global in London, UK on January 29-30. To find out more, please visit us at stand A10.

Datasheet

 

About LECIP ARCONTIA AB

LECIP ARCONTIA AB, a subsidiary of LECIP HOLDINGS CORPORATION of Gifu, Japan, operates globally to deliver contactless smart card products and solutions for Automated Fare Collection System.

Since mid 1990s, we have supplied companies worldwide with our smart card reader technology. Today, we develop and distribute smart card readers and terminals used in over 40 countries. Our focus is to deliver reliable, high quality contactless smart card products, and implement software services featuring the latest technology and market requirements in e-ticketing and payment. LECIP ARCONTIA's head office is based in Gothenburg, Sweden.

 

Media contact
Lisa Olofsson
Sales Assistant
LECIP ARCONTIA AB
E-mail: lisa.olofsson@lecip.se

LECIP ARCONTIA to showcase LV-700 at Transport Ticketing Global 


LECIP ARCONTIA will be exhibiting at Transport Ticketing Global in London, UK on 29-30 January 2019. We will showcase our latest validator and present the features of this modern technology.

Welcome to visit our booth A10 to meet our team and find out more about our products!

 

Best Regards,

The team at LECIP ARCONTIA

Season's Greetings!

2018-12-13 00:00:00

.

This position has now been filled. 

Employment form: Permanent position, Full-time
Salary: Monthly salary
Number of Positions: 1

 Om dig
Vi söker en ny kontorsassistent/HR-administratör som är obehindrad i tal och skrift på japanska, engelska och svenska, samt gärna har HR-erfarenhet. Du har en eftergymnasial utbildning och vill ha större utmaning och mer erfarenhet i en mindre organisation där du kan ta ansvar och påverka ditt arbete i stor omfattning. Du trivs i en roll att organisera och planera både större uppdrag och ärenden på detaljnivå. Det är mycket viktigt att du trivs i rollen som sammanhållande för information och hjälp vid problemlösning såväl inom företaget som till kunder och leverantörer. Vi tittar främst på din potential och personliga lämplighet.

 Kompetens
Krav
-         Eftergymnasial utbildning
-         Arbetserfarenhet inom administration

Meriterande
-         HR
-         Inköp och förhandling av kontorsmaterial
-         Hög servicekänsla och förmåga att hålla samman informationsflöden
-         Passionerad, hjälpsam och glad personlighet

Språk
-       Japanska: flytande i tal och skrift
-       Svenska: flytande i tal och skrift
-       Engelska: flytande i tal och skrift

 Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta flexibelt som administratör. Du kommer att lägga order och förhandla priser för samtliga material för kontoret. Ibland behöver du översätta texter på svenska till engelska eller japanska för vår ledningsgrupp i Japan. Då du kommer att hantera och blir involverad i tecknande av avtal är det meriterande med goda kunskap inom fackspråk på svenska, engelska och japanska. 

Utöver administrativt arbete, kommer du även att hantera rekryteringsprocesser, leda arbetsmiljöfrågor samt administrera olika slags personalförmåner. Du kommer att fungera som coach och bollplank till chefer och vara deras stöd i arbetsrättsliga frågor samt ansvara för förhandlingar med fackliga organisationer.

Ibland behöver du stödja IT-ärenden inom företaget, det är därför meriterande med god datorvana.

 Övrig information
Positionen är en heltidsanställning på kontoret i Mölndal. Om du har några frågor om tjänsten, kontakta yuka.ohshima@lecip.se eller 031-49 97 71.

Observera att vi kommer att intervjua löpande, vilket innebär att vi kan stänga ansökningsprocessen tidigare än vad som anges om vi hittar rätt kandidat. Så skicka gärna din ansökan på engelska redan i dag!
Ansök

 

Invitation to Persontrafik

2018-10-02 10:00:00

See you at Persontrafik 2018 in Stockholm!

Please visit us at booth C02:21 at Persontrafik where we will showcase our latest innovations and technologies. 
LECIP Arcontia products enable fare management/cashless ticketing for various payment requirements and we will be exhibiting our next generation validator. Various types of passenger information displays for easy and efficient traveling from the LECIP Group will also be on display.

We look forward to seeing you in Stockholm!

This site uses cookies, by continuing you agree to the use of cookies