Japanese speaking office assistant

2018-10-09 10:00:00

Employment form: Permanent position, Full-time
Salary: Monthly salary
Number of Positions: 1

 Om dig
Vi söker en ny kontorsassistent/HR-administratör som är obehindrad i tal och skrift på japanska, engelska och svenska, samt gärna har HR-erfarenhet. Du har en eftergymnasial utbildning och vill ha större utmaning och mer erfarenhet i en mindre organisation där du kan ta ansvar och påverka ditt arbete i stor omfattning. Du trivs i en roll att organisera och planera både större uppdrag och ärenden på detaljnivå. Det är mycket viktigt att du trivs i rollen som sammanhållande för information och hjälp vid problemlösning såväl inom företaget som till kunder och leverantörer. Vi tittar främst på din potential och personliga lämplighet.

 Kompetens
Krav
-         Eftergymnasial utbildning
-         Arbetserfarenhet inom administration

Meriterande
-         HR
-         Inköp och förhandling av kontorsmaterial
-         Hög servicekänsla och förmåga att hålla samman informationsflöden
-         Passionerad, hjälpsam och glad personlighet

Språk
-       Japanska: flytande i tal och skrift
-       Svenska: flytande i tal och skrift
-       Engelska: flytande i tal och skrift

 Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta flexibelt som administratör. Du kommer att lägga order och förhandla priser för samtliga material för kontoret. Ibland behöver du översätta texter på svenska till engelska eller japanska för vår ledningsgrupp i Japan. Då du kommer att hantera och blir involverad i tecknande av avtal är det meriterande med goda kunskap inom fackspråk på svenska, engelska och japanska. 

Utöver administrativt arbete, kommer du även att hantera rekryteringsprocesser, leda arbetsmiljöfrågor samt administrera olika slags personalförmåner. Du kommer att fungera som coach och bollplank till chefer och vara deras stöd i arbetsrättsliga frågor samt ansvara för förhandlingar med fackliga organisationer.

Ibland behöver du stödja IT-ärenden inom företaget, det är därför meriterande med god datorvana.

 Övrig information
Positionen är en heltidsanställning på kontoret i Mölndal. Om du har några frågor om tjänsten, kontakta yuka.ohshima@lecip.se eller 031-49 97 71.

Observera att vi kommer att intervjua löpande, vilket innebär att vi kan stänga ansökningsprocessen tidigare än vad som anges om vi hittar rätt kandidat. Så skicka gärna din ansökan på engelska redan i dag!
Ansök

 

This site uses cookies, by continuing you agree to the use of cookies